7 redenen waarom werkgevers af en toe een schop onder hun hol nodig hebben!

Tijd voor die spreekwoordelijke schop onder je hol. Tijd voor Mascha! In dit artikel ga ik 7 redenen aangeven waarom jij wellicht ook een schop onder je hol verdient! Sit back and embrace yourself! Dit artikel gaat menig wenkbrauwen doen fronsen! Het klinkt misschien wat onbeschoft, maar het is wel zoals ik werk en dat krijg ik ook terug als feedback van mijn klanten; ik zeg het zoals het is en dat is dus niet altijd hetgeen je wil horen!

Wat ik merk op de werkvloer en in het dagelijkse leven, is dat mensen vaak in een slachtofferrol blijven hangen. Ik heb het daar ook over met mijn coaches. Geef die mensen maar die schop onder hun hol. ‘Want je kan wel in de slachtofferrol blijven hangen, maar daarmee kom je niet uit die burn-out!’

Er zijn interventies nodig om iemand te helpen, die bied ik ook aan met Bye Bye Burnout, MAAR dan moeten die ook wel toegepast worden. Want als je die niet toepast dan komt er geen verandering en dus ook geen verbetering!

Dit geldt ook voor bedrijven! Je kan nog zo graag willen, maar als je stress en burn-out niet op de kaart zet als onderwerp binnen je bedrijf dan gaat er ook nooit een verbeterde werkcultuur gecreëerd worden. Daarom geven wij graag de spreekwoordelijke schop onder de kont en lossen wij alles voor je op d.m.v. een oplossingsgerichte, maar pittige aanpak!

Onze aanpak is no-nonsens zodat jij als werkgever dus ook niet in die slachtofferrol blijft hangen, want daar is niemand bij gebaat. De werknemer met de burn-out niet, jijzelf niet en ik al helemaal niet. Dus ik geef je een schop onder je hol, zodat je snel en direct weet wat je kunt doen om van burn-out en stress op de werkvloer af te komen.

Mocht je wellicht nog niet met ons werken geef ik je hierbij 7 redenen waar je rekening mee kunt houden als werkgever. Wellicht geef jij namelijk zelf het verkeerde voorbeeld (het zou kunnen toch, je weet het niet) en creëer je onbewust stress bij je medewerkers.

7 redenen waarom werkgevers af en toe een schop onder hun hol nodig hebben:

  1. Werkgever gaat niet preventief te werk en onderneemt pas actie als medewerker al is uitgevallen.
    Mocht jij je hier schuldig aan maken moet je me zeker bellen. Ik kan je dan exact vertellen waarom je van die idioot hoge kosten maakt met je langdurige verzuim! Je weet nu toch inmiddels zelf ook wel dat voorkomen een stuk goedkoper (en vriendelijker voor je mensen) is dan genezen?

  2. Werkgever ziet werknemer niet als individu & luistert niet naar werknemer.
    Als je dit doet, dan heb je er echt niets van begrepen. Vooral bij corporates gebeurt dit met name heel erg vaak. Prachtige vitaliteitsprogramma’s (die een burn-out niet oplossen) en alles is mogelijk, maar echt luisteren naar het individu is er niet meer bij. Per direct mee stoppen en persoonlijke aandacht geven!

  3. Werkgever ziet burn-out nog steeds als taboe.
    Erg prehistorisch anno 2020 maar het gebeurt nog iedere dag. Hoe verzin je het! Omdat we (jij) het er niet over hebben is het probleem niet automatisch opgelost. Zou lekker zijn, maar zo werkt het dus niet! Gewoon de dingen bespreekbaar maken en vragen wat je kan doen om te helpen.

  4. Werkgever neemt geen tijd voor werknemer
    Dit zien we helaas heel erg vaak gebeuren. Werkgever is druk en qua communicatie loopt alles via de mail. Ja, dan mis je belangrijke signalen en dan word je dus wellicht plotseling geconfronteerd met uitval door een burn-out. Ik denk dat je dus wel begrijpt waarom het belangrijk is om op regelmatige basis betrokken te zijn bij je werknemers… Zo niet, bel me dan maar ff en dan zal ik het je haarfijn uitleggen.

  5. Werkgever heeft geen passende interventies op de agenda staan
    De meeste bedrijven waar wij komen weten heel veel van vitaliteit maar niets van burn-out. Dan worden er allemaal prachtige dingen op het gebied van vitaliteit aangeboden aan het personeel, maar niets passend bij een burn-out of er wordt bijvoorbeeld bij signalen geen opvolging aan gegeven. Maak dus een passend plan (met ons als experts) en voorkom op die manier langdurig verzuim. Wij snappen dit en het hoeft allemaal geen langdradige hysterische kostbare hocus pocus te zijn. Binnen een dag hebben we een preventief en curatief burn-out beleid voor je gemaakt waar je dus ECHT WAT AAN HEBT!

  6. De werkgever ziet zijn werknemers als vervangbaar
    In theorie heb je ook gelijk, maar als je in de praktijk zo naar je personeel kijkt ben je niet helemaal lekker! Ja, dat lees je goed! Je personeel is je kostbaarste bezit en daar moet je goed voor zorgen. Goed werkgeverschap is verplicht in dit land en daarom dit artikel! Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
    😉

  7. Werkgever heeft geen kennis van burn-out
    De werkgever snapt vaak geen snars van burn-out en dat is ook helemaal niet erg. Hij geeft vaak het verkeerde advies over burn-out en dat is niet erg mits je er wat aan doet.. Wat wel erg is, dat je er dan niets aan doet. Jij bent goed in andere dingen, maar dit is mijn onderwerp en laat mij (ons) jou dan helpen. Want je weet toch inmiddels wel dat iedereen omver kan vallen door een burn-out? Jij dus ook! Gewoon serieus nemen die burn-out en het niet wegwimpelen als een millenials-welzijns-aanstel-ziekte! Dat is het niet en dat weet je – al dan niet door de vele berichten in de media over dit onderwerp – zelf ook wel!

Herken jij iets in de punten die ik hierboven heb aangegeven en wil jij daar iets tegen doen wat WEL werkt? Ben je benieuwd naar mijn succesvolle formule? Die kun je lezen op de website van Bye Bye Burnout of je kunt natuurlijk even contact met mij opnemen! Ik geef je graag een spreekwoordelijke schop onder je hol! De succesvolle manier van Mascha!